Saturday, March 15, 2008

LAGI CERITA ORANG BIADAP

"Isu siapa Menteri Besar Perlis yang menjadi tanda tanya bagi seluruh rakyat Malaysia amnya dan rakyat negeri Perlis khususnya telah membuka pekung serta tembelang siapa Shahidan Kassim sebenarnya .

Pada 13/03/08 Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib menyifatkan arahan DAP supaya wakil rakyatnya di Perak memulaukan majlis angkat sumpah pelantikan Menteri Besar, sebagai sungguh biadap dan kurang ajar . Tetapi selepas 12 jam , Lim Kit Siang yang mengeluarkan arahan tersebut, telah menarik balik arahan tersebut dan telah memita maaf secara terbuka pada Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah serta menerima baik pemilihan ADUN Pasir Panjang merangkap Setiausaha Perhubungan Pas negeri, Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, sebagai Menteri Besar Perak ke-10.


Tetapi setelah 24 jam Shahidan Kassim menemplak Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail yang berkenan melantik Ahli Dewan Undangan Negeri Bintong, Datuk Dr. Md. Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis yang baru, beliau bukan sahaja TIDAK MAHU MEMINTA MAAF kepada kebawah duli baginda tetapi secara terbuka mempertahankan tindakannya demi jawatan menteri besar yang telah dipegangnya sejak 1995.

Jelas dari 2 peristiwa diatas , sudah terbukti siapa sebenarnya yang TERAMAT BIADAP terhadap sultan dan raja Melayu. Yang paling memalukan ialah ianya datang dari Shahidan Kassim, yang mendakwa dirinya ketua Parti UMNO serta Barisan Nasional yang memperjuangkan bangsa Melayu .