Monday, March 24, 2008

Proud Of You

Kumutha a/p Rahman, 29, (memegang bendera Malaysia) pemegang Ijazah Undang-undang dari Britain bertanding di DUN Tiram dalam ceramahnya menyatakan beliau memilih PAS kerana yakin kepada kepimpinan ulamak, seorang "apek yang pakai seluar katok" tidak dapat lagi membendung semangatnya lalu menjerit, "Takbir!" Walaupun tewas, Kumutha mencipta sejarah yang besar.

Ketika pencalonannya diumumkan dahulu, Kumutha pernah berkata, sebagai rakyat Malaysia beliau berhasrat untuk menabur bakti kepada semua kaum menerusi PAS.

"Hasrat saya hanya satu, ingin membantu rakyat Malaysia dan berjuang menerusi PAS, tetapi mungkin penyokong PAS menganggap penyertaan saya ini sesuatu yang luar biasa.

"Tetapi saya percaya ahli PAS kini semakin berfikiran terbuka dan saya berharap mereka berfikir secara rasional serta menerima saya kerana saya memang berhasrat untuk menabur bakti kepada masyarakat," katanya.

Katanya lagi, sebagai satu-satunya calon wanita PAS di Johor, beliau bangga dapat bertanding di kerusi DUN Tiram.

"Hampir separuh adalah masyarakat bukan Islam.
Majlis itu ialah majlis makan malam meraikan kemenangan PAS bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Abong dan DUN Maharani. Malam itu benar-benar PAS for all!"