Monday, January 7, 2008

Majlis Penyampaian Keperluan Sekolah & Fakir Miskin

IPOH, 11 Jan (Hrkh)- PAS Kawasan Tambun berjaya menembusi kubu kuat Umno dengan bertindak menyelami pendeitaan ibu-ibu tunggaL yang kini hampa dan kecewa dengan Umno yang tidak memperjuangkan nasib golongan tersebut.

Khidmat HarakahDaily.Net melalui wap ditutup sementara untuk kerja-kerja penyelengaraan. Harap Maklum.

Berikutan itu satu majlis penyampaian sumbangan kelengkapan sekolah dan barangan keperluan harian rumah telah diadakan di Kampung Sri Klebang untuk disampaikan kepada ibu-ibu tunggal.

Sumbangan telah disampaikan oleh Ustaz Zulkarnain Ibrahim Bekas Imam Masjid Masjid Negeri Perak, yang juga Pegawai Penerangan dan Dakwah PAS Kawasan Tambun.

"Kampung Sri Klebang adalah kubu kuat Umno yang sekian lama yang sukar ditembusi, tetapi melalui seorang ibu tunggal yang sudah hampa dan berputus asa dengan Umno di sini beliau telah memberi ruang kepada PAS Tambun untuk mengadakan majlis yang meriah seperti ini", kata Ketua Dewan Pemuda PAS Tambun, Zairul Azrun Zainal Abidin.

Beliau bangga dengan kehadiran hampir 200 orang termasuk seramai 30 orang pelajar dan 30 orang fakir miskin telah menerima sumbangan dari PAS Kawasan Tambun.

Peruntukan telah diberikan kepada seorang fakir miskin yang ingin berniaga dengan diberi modal mudah sebanyak RM300 sebagai bantuan permulaan.

Kampung Sri Klebang mempunyai hampir 4000 pengundi Melayu yang dulunya penduduk setingan yang sentiasa dalam keadaan serba kekurangan.

Penduduk di sini cukup kecewa dengan Umno dan menyifatkan Umno sebuah parti yang tidak boleh diharapkan lagi untuk membela orang-orang Melayu khususnya golongan miskin dan kurang berkemampuan, katanya.

Bercakap dalam majlis itu Ustaz Zulkarnain berharap majlis yang seperti itu akan dapat diadakan lagi masa lagi pada masa akan datangdatang untuk membantu golongan kurang berkemampuan

Bagi membela mereka yang kurang kemampuan, kursus membuat mee kuning akan diadakan sedikit masa lagi untuk fakir miskin yang ingin mengubah nasib mereka dalam bidang perniagaan mee kuning.

Kursus tersebut akan disampaikan oleh pengusaha yang berjaya di sekitar Ipoh dan Parit. - mr