Tuesday, January 22, 2008

Menjelang PRU12: Aku Bimbang Keselamatan Anakku, Anda Bagaimana?

Anak ManjaPosted on Monday, January 21 @ 22:53:38 MYT by SongkokPutih
Oleh mujahid304






"Sedikit renungan melalui e-mail yang saya perolehi..

Assalamualaikum, "Aku punya anak manja, seorang lelaki berumur 8 tahun. walaupun tidak byk bercakap dgn ku tapi selalu datang meleset, datang memeluk ku, tanda manjanya. Maklumlah anak bongsu 7 tahun sebelum mendapat adik. Baru baru ini kubelikan beliau basikal, Enak, seronok berlegar legar.

Aku tinggal di kaw upper middle class, agak sunyi dan tidak byk kereta lalu didepan rumah. Maka seronok sungguh anak ini bermain basikal di depan rumah. Rasanya ramai ibubapa kalangan kita gembira bila anak kita aktif. TAPI BARU BARU ini, terbit rasa bimbang dlm hati. Bimbang anak ini diculik. Penculik hari ini bukan minta tebusan, tetapi penculik psyco, yg tidak kita ketahui apa yg mereka mahu..... Perasaan ini tidak pernah timbul dalam diriku"

Pembaca sekelian, itu kisah benar coz itu adalah aku. Mungkin kalian juga merasa demikian.. Penjenayah sudah merata dan melata. Penjenayah begini tidak makan CCTV atau polis. Kalau setakat CCTV, muka boleh diubah, misai boleh ditebalkan, janggut boleh diletak panjang, hidung boleh dimancungkan, topi kledar menutup semua. Tak ada hall dgn CCTV. Polis...boleh blah.. Dgn polis hari ini yg penuh dgn korupsi dan hati sebusuk tahi lembu, apa yg boleh diharap. Yang baik hanya segelintir. Mereka pun round ikut waktu tetap yg mudah di cam waktunya... Aku tahu coz polis selalu round kaw kami. Ahhhh...polis...Ketua Tertingginya adalaha dari hasil pengangkat tilam ...apa yg nak diharapkan...

Menteri perempuan boleh laa cakap "Jgn lepa anak kita". Isteri baru PM boleh laah kata " kena cari cepat cepat". PM boleh lah cakap lulus bajet utk cctv. well dari tiada lebih baik ada.. TAPPII mereka boleh cakap....

Mereka duduk kawasan besar. Anak cucu boleh berlegar legar dalam kawasan halaman rumah. KITA BAGAIMANA. Dari pintu pagar, jalan 20 langkah dah sampai ke pintu masuk rumah. Dari pagar kiri, jalan 20 langkah, dah sampai pagar kanan. Belakang rumah serabut dgn barang..
Itu besarnya kawasan rumah kita.. Depa..bapak dan mak menteri...well..ramai sponsor yg sanggup beri..

Khalifah Islam Had hari pun tak boleh buat apa hari ini...

Pembaca sekelian. Hati nak buat jenayah tidak makan dgn cctv atau polis. Hati adalah milik tuhan. Bila negara tidak ada barakah, maka hati hati didalam nya jadi caca merba..Buat laa apa saja, hati jenayah akan timbul. Hanya dgn barakah Allah hati itu akan tenang. Inilah yg dinamakan barakah. Inilah yg rasullullah katakan seorang wanita travel begitu jauh seorang diri tetapi selamat sampai. Ini lah satu negeri barakah yg kita idamkan kalau kita tahu.

Bagaimana negara nak ada barakah ALLah bila pemimpin nya sibuk dgn korupsi. Pemimpin yg membesarkan perut, mengayakan menantu dan anak.

Saya tahu anda, ramai yg telah mengundi mereka. Malah anda tidak ada hati untuk beralih kepada sesiapa kerana:

MEREKALAH SAJA YG TAHU MEMERINTAH, org lain dungu
MEREKALAH SAJA YG BOLEH MENJAGA REZKI KITA, org lain akan buat kita lapar.
MEREKALAH SAJA PEJUANG NEGARA, org lain hampas
MEREKALAH SAJA MENJAGA ISLAM, org lain tak bina masjid.
MEREKALAH SAJA MENJAGA KESELAMATAN NEGARA...org lain tak tahu..
KITA TERPAKSA UNDI MEREKA, kerana akujanji
KITA TERPAKSA UNDI MEREKA, .. sebab kita tak nak berjudi ..
MEREKA SATU SATUNYA CARE ORG MELAYU... org lain takk...
MEREKALAH PEJUANG BANGSA...org lain hanya pejuang jalanraya...

Saya menghormati undi anda...Dan mungkin dunia akan terbalik jika anda mengundi org lain..

Tapi kalau anda mahu ikut, inilah satu nasihat kepada kakak saya yg dah berumur 60, "DAH LAA KAK, tak payah lah gi ngundi kali ini, Cukup lahhh" .

Oleh itu kalaupun anda terlalu jijik utk undi orang lain, JANGAN LAH TURUN MENGUNDI KALI INI.

kakak saya yg telah bertahun tahun undi depa mengatakan ' byk benda yg rasa kecewa'.
Tolong laahh...jgn bagi mereka menang besar sgt...menang besar sgt mcm dulu..menyebabkan mereka lupa diri... dan mangsanya ialah kita, anak, cucu, adik, kakak abg kita...

Mari kita tingkatkan ilmu untuk belajar criteria mendapat satu kerajaan yang mendapat barakah Allah.

kunjungilah blog
www.jasindaily.blogspot.com